13.5.16

Dromen, de reacties

In een soort poëzieguerrilla-actie overhandigde ik eind 2015 mijn tweede bundel Dromen die aarde openbreken aan minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz. We raakten net aan de praat over de Vinex ('ach, wóón jij daar?), huizen, schrijven, nou ja, het leven, toen de burgemeester van Amersfoort ons onderbrak. Ze was zo aardig een paar dagen later in een berichtje te schrijven dat ze mijn gedichten mooi en pakkend vond.

Website De Optimist publiceerde een stuk van neerlandicus en dichter Maarten Buser, waarin hij mij empathie verwijt, en verder uitlegt waarom hij denkt dat de lezer niet snel klaar is met mijn gedichten: '(...) helderheid staat bij Tim niet gelijk aan doorzichtigheid. Bij herlezing vallen steeds andere dingen op (...)'.

Criticus Hans Puper maakte voor Meander een recensie in de rubriek Poëzie Kort (maart 2016): 'Ook als je zulke ‘gewone’ poëzie maakt, moet je wel een vaardig dichter zijn en dat is Pardijs.' En hier word ik ook blij van: 'En met een lichtvoetige beschrijving van de condition humaine heeft hij geen moeite', over gedicht Dierenpark.

Rooilijn, tijdschrift voor wetenschap en beleid in de ruimtelijke ordening, vindt dat ik de wijk als podium gebruik:














Hieronder tenslotte de bespreking van Niek Hietbrink in Poëziepuntgl, waarin hij schrijft: '(...) de lezer wordt hierdoor moeiteloos meegenomen naar een kijk achter de werkelijkheid, achter de vertrouwde en alledaagse sleur van de (Vinex-)wijk waarin hij woont.'








Meer lezen? Dromen die aarde openbreken is te koop bij Trancity.

No comments: