4.9.13

EEN TITEL of HENRIETTE POLAK EN IK

Een plek waar ik de echo van mijn woorden kan
horen voor ik ze geschreven heb, harmoniërend
met bestaande bebouwing en een eigen karakter.
Een plek waarvan de ligging ten opzichte van de
zon optimaal benut is, uitzicht op blauwe hemel
vanuit een torenkamer, waar ik in het donker
durf te lopen, met volwaardige voorzieningen.
Een plek die mij een beschermeling maakt.

Een plek die een symbolisch bedrag waard is
waar ik mijn fortuin kan opmaken, om mooie
dingen te verzamelen, waarvan ik de opening
nog mee kan maken, waar ik opnieuw geboren
kan worden, met goede ontsluiting via openbaar
vervoer en voldoende parkeergelegenheid.

Een plek waar ik op kan navigeren, een plek
die ik steeds opnieuw kan ontdekken, waar
ik me af kan duwen. Een plek die ik maak
door er een titel boven te zetten.

Voor festival Verhalen aan Boord

No comments: