10.1.12

VEERTIG

(bij de uitzending van Dit is de dag op Radio 1 over koningin Beatrix op staatsbezoek in de woestijn, Wim 'iceman' Hof en langdurig solliciteren)

Mijn grote hete vlakte van zand en
stenen herkende ze als de leegte na
haar koningschap, zag ik aan de rimpels
rond haar ogen en haar neerhangende
mondhoeken. Ook ben ik de droogte van
honderden onbeantwoorde brieven, de
eerste veertig dagen van het nieuwe jaar.

Er is een man die ervoor koos me zonder
voedsel veertig kilometer te weerstaan, hij
weet dat je soms niet om mij heen kan. Een
nieuwe brief vergroot de woestijn alleen maar,
en ook al is het een kroonprins, een zoon
stuur je niet voor zijn moeder de woestijn in.
De eerste stap is gewoon heel diep ademhalen.

1 comment:

Betsie said...

Hallo, mijn excuus dat ik niet op dit berichtje reageer.
Sanoma heeft ons op alle mogelijke manieren geschoffeerd en doet dat nog steeds. Hiermee maakt een groot bedrijf misbruik van haar macht.
Als wij dit toelaten komt niet alleen Sanoma hiermee weg maar is dit tevens een boodschap voor andere bedrijven: zij weten dan dat de klanten toch niets zullen ondernemen. Dan kan het om bedrijven gaan die diensten of producten aanbieden die veel belangrijker zijn dan onze blogs.
Dit is ontoelaatbaar, maar ieder individu alleen staat machteloos. Om die reden hebben Margo en Roberto het initiatief genomen een groep te vormen die gezamenlijk kan optreden. Wij willen je vragen je hierbij aan te sluiten.
Je zult het misschien te druk hebben om iets te doen, dat is geen bezwaar. In een groep zijn er altijd enkelen die handelen namens de hele groep. Hoe groter de groep is hoe slagvaardiger hij kan opereren, hij kan ook individuele acties ondersteunen.
Wanneer je de acties van Sanoma ontoelaatbaar vindt en je bij de groep wilt aansluiten kun je dit als volgt kenbaar maken: reageren onder het bericht: http://uitwijkpost.wordpress.com/2012/01/12/handtekeningenactie-gedupeerden-van-webstreepjelog/
Een prettig en ontspannen weekeinde.
Groet